I morgen afvikles semifinalekamp nr. to, når Team Esbjerg gæster heden. Første kamp blev i den grad ikke noget at skrive hjem om, hvor både sygdom og tidlige skader virkelig spændte ben for en god kamp for Ikast.
Det er dog sådan i semifinalerne, at målscore ikke tæller, så selvom det blev et lidt større nederlag, så er en sejr i morgendagens kamp er nok til at presse semifinaleserien ud i tre kampe. Claus Mogensen melder derfor også holdet helt klar til kamp i morgen.
”Det er en ny kamp og det handler om at vinde. nu er målscoreren ikke i spil, så vi står med en ny kamp og en ny mulighed. Så længe vi var fuldtallige synes vi, vi var godt med. Så vi har en tro på, at vi kan være med, velvidende at det selvfølgelig bliver svært, men vi klar til at spille vores chance.”
For med skader til både Stine Skogrand og Jamina Roberts efter knap et kvarters spilletid, krydret med sygdom i truppen, så var de resterende spillere presset, hvilket også kunne ses på resultatet efter slutfløjt. Claus Mogensen har dog en tro på, at kampforløbet i morgen bliver anderledes.
”Vi kom i modvind med skader og sygdom og endte et sted, hvor det var utrolig svært for os. Vi vil gerne modbevise den kamp og vise, at vi har et andet niveau og har bestemt en tro på, at vi kan gøre det.”
Team Esbjerg blev også ramt af skader i første semifinalekamp, hvor Katharina Filter kom til skade med foden. Det betyder, at Silje Solberg i morgen er målvogter i Esbjerg-målet, mens truppen ellers ser uændret ud for dem.
Kampen fløjtes i gang kl. 20.30 og du kan stadig nå at få fat i billet til kampen lige her.